Tudi v tem šolskem letu bodo učenci petega razreda opravljali kolesarski izpit, kateri bo razdeljen na dva dela. Prvi teoretični del se bo izvajal v prvem ocenjevalnem obdobju medtem, ko se bo drugi praktični del izvajal v spomladanskem delu.
VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI CILJI IN NALOGE
Učenci v prometnem krožku :
- pridobijo spretnosti, znanja in pravilne presoje za varno vožnjo s kolesom,
- se naučijo pravilno ravnati v prometu, v skladu s predpisi in glede na razmere na cestišču,
- poznajo se stavne dele kolesa, namen in delovanje sestavnih delov, obvezno opremo kolesa in znajo pravilno vzdrževati kolo,
- se vzgojijo za kulturno in humano sodelovanje v cestnem prometu, znajo varovati sebe in druge udeležence v prometu,
- se usposobijo za zdravo in koristno preživljanje prostega časa, za krepitev telesnih sposobnosti in aktiven odnos do varstva narave.
VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNE VSEBINE
I. TEORETIČNO USPOSABLJANJE
- Varno kolo
- Prometni znaki
- Vožnja s kolesom
- Upoštevanje pravil
- Mimovožnja
- Prehitevanje
- Zavijanje v desno
- Zavijanje v levo
- Ravnanje kolesarja pri prehodu čez železniško progo
- Prometne situacije
II. PRAKTIČNO USPOSABLJANJE – usposabljanje na prometnem poligonu (šolskem igrišču)
- Razvijanje spretnosti za vožnjo kolesa
- Vaje za varno vključevanje s kolesom v promet
- Vožnja s kolesom na prometnem poligonu
III. OCENJEVANJE ZNANJA (KOLESARSKI IZPIT)
Učenec mora pri kolesarskem izpitu pokazati:
- da pozna in razume za kolesarja pomembne prometne znake in pravila v cestnem prometu
- da ima primerno razvite praktične sposobnosti za varno vožnjo s kolesom v prometu
- da razume zveze med dogajanjem na cesti in predpisi, ki urejajo odnose med udeleženci v prometu
- da zna pravilno presoditi možnosti in omejitve kolesarja v prometu